• FB stránka Philips Sonicare CZ & SK

Analýza webových stránek

Myslíte si, že Vám webové stránky přináší maximální možný efekt ať už se jedná o internetový prodej nebo jejich návštěvnost? Počáteční analýza při tvorbě webových stránek se často podceňuje a je vnímána spíše jako banalita, která se dá řešit za pochodu. Výsledkem pak bývají na oko líbivé webové stránky, které však neprodávají. Nerespektováním několika všeobecných pravidel, můžete přijít až o 30% zákazníků.

Internetové stránky z pohledu návštěvníka

Asi nejdůležitější je přístupnost webových stránek. HPE6-A41 dumps Víte, že každý pátý mladý člověk trpí poruchou soustředění nebo dyslexii a že 7% mužů je barvoslepých? Internet je dnes samozřejmostí, a tak roste také procento seniorů, kteří jej využívají. Proto je nutné, aby text na internetových stránkách byl vhodně formulovaný a dostatečně kontrastní s pozadím a ostatními prvky na stránce.

Internetová reklama může přivést návštěvníka na vaše stránky, ale jak ukazují studie, ten do 5 sekund odejde, pokud ho webové stránky nezaujmou. To platí také, pokud se do 10 sekund nezorientuje. Struktura internetových stránek proto musí být od první chvíle jasná a taková jakou jí návštěvník očekává. Existují pravidla kompozice jako zlatý řez či optický střed, která jsou platná nejen u tiskovin a fotografie. 1Z0-066 dumps Ty jasně napovídají kam bude návštěvníkův pohled směřovat jako první a jak ho dále směrovat podle aktuálních potřeb. Je běžné, že kvůli ignoraci těchto pravidel je poutací banner akční nabídky často přehlížen a potenciál stránek tak nevyužit.

Prohlédli jste si své webové stránky na mobilním telefonu? Trend dnešní doby je v mobilních zařízeních. Lidé k internetu přistupují z mobilního telefonu, PDA i netbooku a tvoří tak asi 30% z jeho celkové návštěvnosti. Tyto zařízení však mají oproti stolním počítačům omezené možnosti. Internetové stránky by proto měli být čitelné i na menší obrazovce a pomalejším připojením k internetu.

Hlavním důvodem proč na Vaše webové stránky lidi chodí je obsah. Na internetu není zvykem číst romány. Poloha u počítače není pohodlná pro čtení delšího textu, ani svítivá obrazovka očím příliš neuleví. Obsah by měl být proto výstižný, nezatížený zbytečnými informacemi a formátovaný tak, aby se dobře četl. Důležitá je také seo optimalizace stránek. Často se na obsah pohlíží jako na něco pasivního. Správný obsah by měl ovšem kooperovat se zbytkem stránky tak, aby navedl čtenáře ke stanoveným cílům stránek.

Zkuste si otevřít stránku, která nabízí vaše služby a přečíst si jí jako neznalý návštěvník. Co Vám nabídla? Nic nebo jen shrnula seznam nabízených služeb? Asi nejtypičtějším problémem je jejich nedostatečná obchodní účinnost. Jsou pěkné, přehledné, obsahují zajímavé informace, ale jsou v podstatě konzumní a nikterak nevedou návštěvníka k cíli stránek. Nedokáží jej dostatečně přesvědčit. Správné rozvržení prvků na stránce, kvalitní obsah a jejich vzájemná spolupráce, by měli vést návštěvníka k nákupu, vyplnění kontaktního formuláře nebo k jinému stanovenému cíli neboli ke konverzi. Měli by v něm vzbudit dojem, že právě teď je ta vhodná chvíle.

Podívejme se na imaginárním příkladu z praxe jak to často probíhá bez počáteční analýzy.

Klient chce prodávat psi > grafik navrhne design který se líbí malým dětem > programátor přidá možnost placení přes Pay Pal > reklamní konzultant vybere jako klíčová slova pro kampaň “prodej štěňat” a “chov štěňat”.

Na první pohled se zdá vše v pořádku. Kdyby se však na začátku všichni dohromady zamysleli, uvědomili by online casino si že:

Design stránek byl zvolen nevhodně, protože děti na internetu štěňata hledat nebudou, chtějí stejného jako má jejich kamarád. Na internetu budou hledat jejich rodiče a ty ocení spíše střídmější grafiku.

  • Pay Pal je v tomto případě zcela zbytečná služba, protože málokdo bude kupovat štěně na internetu, když ho ani neviděl.
  • Konzultant zvolil nevhodná klíčová slova, protože rodiče budou hledat štěňata konkrétní rasy a ne obecné výrazy.

Peníze které zákazník investoval do funkcí které nepotřebuje, mohl raději investovat do propagace.

Internetové stránky z pohledu vyhledávače

Internetové stránky prohlíží také vyhledávací roboti neboli programy, které využívají vyhledávače jako Google, Seznam nebo Bing ke sběru informací, které pak ukládají a analyzují, aby podali při vyhledávání co nejrelevantnější informace.

Pravidla optimalizace webových stránek pro vyhledávače jsou podobná těm pro návštěvníky, ale přirozeně nahlížejí na situaci více technicky. Je třeba si uvědomit, že vyhledávače stránku nevidí jako člověk. Pro ně, je stránka textem obaleným do sémantických značek, které říkají co je nadpis, odstavec, citát, obrázek, odkaz a mnoho dalších. Nemohou u toho myslet. Je proto nezbytné dodržovat při konstrukci webu logiku, kterou pochopí nejen lidi, ale také vyhledávač. Například aby textu předcházel nadpis, který s ním souvisí, obrázky měly popisy apod. Typickou chybou jsou texty, zpravidla nadpisy, nahrazené obrázky. Takový nadpis vyhledávač nevidí.

Jsou vaše internetové stránky zajímavé a drží se tématu? Vyhledávače hodnotí téma obsahu podle četnosti slov a jejich použití, pokud bude text o zahrádkaření tvořit jeden odstavec popisující postup hnojení a tři budou vyprávět nehodu, která se Vám tam stala, vyhledávače budou Vaše webové stránky nabízet spíše hledaným frázím jako “nehoda” nebo “neštěstí”, namísto “hnojení” či “sázení”.

Každá internetová stránka také získává vyhledávačem hodnocení, které je pro něj jakou si nápovědou jak jste pro lidi zajímavý. Jeho předmětem je mnoho aspektů a pro umístění na předních příčkách vyhledávání je nutné snažit se být v jeho očích atraktivní.